1. ירידה נכונה במשקל
  2. איך לאכול חבילת שוקולד ליום ולרדת 15 קילו

איך לאכול חבילת שוקולד ליום ולרדת 15 קילו

9 תגובות

״אם אני לא אוכלת חבילה של שוקולד ליום – אני יוצאת מכאן עכשיו״. ככה היא נכנסה לקליניקה והפצירה בפניי. זה היה לפני כמעט 3 שנים, מאז היא כבר ירדה מעל 15 קילו ועדיין אוכלת חבילה של שוקולד כל יום (ולא, לא שוקולד מריר 85% אלא שוקולד חלב. לפעמים גם לבן – השוקולדים הכי פשוטים שיש. למה? כי זה לא באמת משנה באיזה שוקולד היא תבחר) ואנחנו נפגשות אחת לחודש לראות שהיא שומרת על ההישג הזה.

אני מספרת לכם היום על לקוחה שלי שלימדה אותי המון על המוח שלנו ועל איך כוח הרצון שלנו מושפע באופן ישיר מהתסריט שאנחנו כותבים לעצמנו בראש. כשהיא רק נכנסה לפגישה הראשונה שלנו, היא כבר הייתה דרוכה לסיים אותה, אבל כשהבטחתי ואמרתי: ״אין בעיה, חבילת שוקולד ליום – קיבלת!״ היא נרגעה, התיישבה, הורידה את התיק שחיבקה לפני כן צמוד לחזה ונפתחה להקשיב.
הסיבה שהסכמתי לדרישה בכזאת פשטות היא לא כי אני חושבת שנכון או כי אני ממליצה לאכול חבילת שוקולד ליום (מההיבט הבריאותי כמובן שניתן לתעל כ-500 קלוריות למאכלים בריאים ומזינים הרבה יותר). אבל מההיבט הפסיכולוגי והנפשי, הבנתי שחבילת השוקולד הזאת, הקיום שלה בחיי היום יום של אותה האישה, היא המפתח להצלחת התהליך כולו, ובמקרה שלה היא אפילו התנאי להתחלה שלו.
ההסכמה שלי לזה היא לא ויתור, להפך, היא פשרה שנובעת מתוך ההבנה שעדיף שאותה האישה תרד במשקל גם אם היא תאכל פחות בריא מאשר שתמשיך לעלות במשקל וזאת גם אם היא תאכל את המזון הכי מזין שיש.
ההבנה הזאת מקבלת חיזוק נוסף כשאני יודעת שזה מה שהיא זקוקה לו כדי להחזיק מעמד בתהליך מבחינה מנטלית, בעוד שמבחינה פיזיולוגית אין שום בעיה להצליח כך או כך (גם אם המזון מתועש ומעובד). התנאי היחיד שאני הצבתי היה דרישה למינימום חלבון בתפריט וירקות בכל ארוחה (על מנת לשמור על מסת השריר בגופה ולמנוע את פירוקה וכדי שתקבל מספיק ויטמינים ומינרלים משאר המזונות ביום). היא הסכימה מיד והתחלנו לעבור על סדר היום שלה.
הרכבנו עבורה תוכנית תזונתית שתתאם את אורח החיים שלה ותכלול בתוכה חבילת שוקולד ליום (כן. חבילה שלמה – כל יום!). כי זה מה שחשוב היה עבורה (ואף הכרחי).
כשהיא יצאה מהפגישה היא לא האמינה שזה יצליח, אבל כבר בשבוע הראשון היא נוכחה לגלות שטעתה, כשחזרה אליי ונשקלה קילו פחות בתוך שבוע ימים בלבד.
מאז, התפריט שלה מככב בכל שיחה שהיא מנהלת, והיא קוראת לו ״תפריט השוקולד״.

אז מהי הדרך אתם שואלים? ממש פשוט – יצירת גירעון קלורי.
זה לא באמת משנה אם תבחרו בדיאטה ים תיכונית, פליאו, דיאטה קטוגנית, לפי סוג דם, נטולת פחמימות, צום לסירוגין או כל טרנד אחר שקיים כעת בשוק הדיאטות. כל עוד תהיו בגירעון קלורי – אתם תרדו במשקל ובמסת השומן בגופכם (!)
המשפט הזה הוא המפתח לכל דיאטה מוצלחת – תקראו אותו שוב.
לגבי סוג הדיאטה, אמליץ שתבחרו לפי מה שנכון לכם, שמתאים לסדר היום, לאופי שלכם, לצורת האכילה שנוחה לכם ולסוג המזון שאתם אוהבים.
לנוחיות שלכם חלק מכריע בהצלחתכם! וכן, גם אם זה אומר חבילת שוקולד שלמה ביום.
יש אנשים שנהנים לאכול 2 ארוחות גדולות ביום, וזה בסדר. זה רק מיתוס שצריך לאכול 6 ארוחות ביום כדי לרדת במשקל. יש אנשים שאוהבים לאכול פחמימות יותר מהכל, זה בסדר גם כן, אין שום צורך לנטרל אותן מהתפריט כל עוד הן משולבות במהלך היום כחלק מתפריט עם גירעון קלורי (כך שהמחשבה שהלחם ״האיום״ הוא זה שגורם לכם להשמין היא שגויה לחלוטין- זה העודף הקלורי ולא משנה מאיזה סוג מזון הוא נובע, אגלה לכם סוד: אפשר להיות בעודף קלורי ולהשמין אפילו מירקות ופירות).
אבל כל עוד תהיו בגירעון קלורי זה לא באמת משנה איזה סוג דיאטה תבצעו (בהנחה כמובן שאתם בריאים ואין מחלה מטבולית כמו סכרת לדוגמה או רגישויות/אי סבילות למזון מסוים). כך שעל מנת לנפץ כמה מיתוסים בנושא ההגבלות התזונתיות שצריך לעשות כדי לרדת במשקל (למי שטרם הבין לא צריך לעשות שום הגבלה תזונתית אלא רק כמותית).

בחרתי לשתף אתכם בתפריט שלה. כאמור, הוא זכה בזכותה לכינוי "תפריט השוקולד" גם אצלי בקליניקה. ולכל מי שחובב שוקולד אמיתי (כמוני גם) הוא תפריט מנצח לירידה במשקל תוך שמירה על נפש בריאה (שזה חשוב לא פחות!)

תפריט השוקולד – תפריט דיאטה המשלב טבלת שוקולד שלמה ביום

ארוחת בוקר:
כוס קפה עם רבע כוס חלב ללא סוכר
2 פרוסות לחם קל + 2 כפות גבינה עד 5% שומן + ירקות
או יוגורט פרו 11 גרם חלבון + כוס פייבר 1 (וירקות לנישנוש עד ארוחת הצהריים)

ארוחת ביניים:
שורת שוקולד (שניתן להמיר בכל ממתק או חטיף אחר עד 100 קלוריות)

ארוחת צהריים:
2 יחידות חזה עוף עם תרסיס שמן ותבלינים יבשים כמו פפריקה וכדומה / יחידה אחת של דג לבן אפוי בתנור (כמו סול, דניס, אמנון) / קופסה של טונה בשמן מסוננת היטב / משולש עוף ללא עור, אפוי בתנור או מבושל
+ ירקות מבושלים / אפויים
+ סלט ירקות חי עם כפית שמן זית
לקינוח: שורת שוקולד

ארוחת ביניים:
כוס קפה עם רבע כוס חלב ללא סוכר
+ 2 שורות של שוקולד

ארוחת ערב:
2 פרוסות לחם קל (עד 40 קלוריות לפרוסה)
+ ביצה שלמה ועוד חלבון נוסף (סה״כ צהוב אחד ו-2 לבנים) / חצי קופסה טונה בשמן מסוננת היטב / חצי גבינה עד 5% שומן / 2 פרוסות גבינה צהובה 9% שומן
+ סלט ירקות עם תיבול של מלח פלפל ולימון
לקינוח: שורת שוקולד (איך לא?!)

בלילה:
כוס תה צמחים

**התפריט מכיל כ-1350 קלוריות והוא אינו מהווה המלצה או תחליף ליעוץ רפואי או תזונתי

מאמנת אישית לאורח חיים בריא המשלב ספורט, תזונה וקואצ'ינג. בעלים של המרכז לקידום בריאות Fiteat משנת 2012 והבחירה של מעל 500 מתאמנים פעילים ליישום אורח חיים בריא ופעילות גופנית. עד כה השילה סך כולל של 6 טון ממעל 1500 לקוחות מרוצים.

9 תגובות. Leave new

  • עמליה
    04/02/2020 14:16

    את אלופה כמו תמיד יודעת לקרוא את החולשות שלנו

    הגב
  • אני שייכת לקטגוריה של האנשים שהשוקולד חלב נותן מענהרגשי מנחם שאין לו תחליף.(סרטונין?) האם אפשר להוריד מהבוקר שורת שוקולד ולהוסיף בלילה? שזה הזמן הקריטי?

    הגב
    • ליאור קליין
      04/03/2023 08:59

      כן בהחלט את יכולה לחלק באופן חופשי כרצונך ולפי הצורך האישי שלך

      הגב
    • ליאור קליין
      11/03/2023 05:59

      כן בהחלט אין בעיה
      את יכולה להיות אינטואיטיבית בחלוקה היומית וגם להחליט לחלק אותה אחרת מיום ליום

      הגב
  • האם חובה לחלק את השוקולד לאורך היום? כי בחצי הראשון של היום אין לי צורך בזה. אחהצ ובמיוחד בערב, הצורך עולה לחצי חבילה.

    הגב
    • ליאור קליין
      04/03/2023 08:58

      היי ניתן לחלק באופן חופשי לפי הצורך והחשק שלך 🙂

      הגב
  • האם הדיאטה הזאת יכולה להתאים למי שיש אבנים קטנות במרה?

    הגב
    • ליאור קליין
      11/03/2023 05:59

      במקרה כזה הייתי ממליצה להתייעץ עם רופא מומחה שמכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך
      בהצלחה.

      הגב
  • רימונה
    17/04/2023 12:28

    גישה טובה חיובית וחדשנית

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט