1. ירידה נכונה במשקל
  2. איך לשמור על המשקל בחו״ל

איך לשמור על המשקל בחו״ל

כמיי שנה עם הגעת החגים אנו נושמים לרווחה, אורזים מזוודה ויוצאים לחופשה המיוחלת. שייט תענוגות וחופים קסומים עוטפים חבילת תיירות אטרקטיבית, ושובים את ליבנו  בשפע אדיר ומבחר אינסופי. הצעות שמתחילות בחצי פנסיון ומטפסות עד "הכל כלול", מאפשרות לנו לדלג מארוחה בחדר האוכל לחטיף על שפת הבריכה, לעצור לבראנ'ץ בלובי ולקנח במשקה על הבר. לצד שירות חדרים 24 שעות ביממה, ארוחות ערב חגיגיות ומיני-בר הממתין בסבלנות לשעות הלילה הקטנות, אנו עלולים למצוא עצמנו בנופש קולינארי שלצידו מחיר כבד, תרתי משמע.

על מנת שנחזור מהחופשה עם החיוך איתו יצאנו, הרי מספר כללי מפתח לשמירה על המשקל בחול:

1. הגדירו את מטרת החופשה– לפני שנעמיס על צלחתנו את הרי המאפים, התבשילים ושלל המתוקים, עצרו לשאול: מהי מטרת החופשה? עבור רובנו התשובה היא קצת שקט. אנו רוצים לראות עולם, לנוח ולבלות זמן איכות עם המשפחה. לכן זכרו שהאוכל, טעים ונגיש ככל שיהיה, הינו רק הצ׳ופר ולא העיקר. אל תבזבזו זמן מיותר במתחמי המזון, על פני בילוי באתרים הקסומים שמסביבכם. הגדירו כ-3 ארוחות עיקריות ביום ונסו לשמור על זמנים קבועים.

2. בחירה מושכלת- לפני הכניסה לחדר האוכל, חישבו היטב מה באמת מתחשק לכם כעת לאכול. גבשו את הארוחה בראשכם, בטרם תיחשפו למראות ולריחות שיציפו אתכם בפנים. לאחר שצעדתם פנימה, הקדישו מספר רגעים להסתובב בין דוכני המזון וראו מה עומד לרשותכם. הימנעו מלנוע עם צלחת ביד ולמלאה בכל דבר הנראה מפתה לעין. זה הרי לעולם לא יסתיים בצלחת אחת. בואו נזכור שמחר הוא יום חדש ונוכל לבחור אחרת.

3. השתמשו ברגליים- אתם במקום חדש, צאו לטיול רגלי באתרים השונים. חלון האוטובוס לא יוכל לדמות את חווית הסמטאות הצרות או להמחיש את אווירת המקום האמיתית, כפי שתוכלו לחוש בעצמכם. רבים האתרים שניתן להגיע אליהם אך ורק ברגל, אל תוותרו עליהם. גם הליכה בקצב מתון מגבירה את הליך חילוף החומרים, מזרימה דם ומעודדת עבודת לב-ריאה. שריפת קלוריות, אפילו קטנה בכל יום, מצטברת לשריפה גדולה בטיול שלם.

5. הביטו סביב- אם תסתכלו ימין ושמאל, תוכלו לראות מתקני ספורט רבים. החל מבריכה, חדר כושר, מגרשי כדורסל, טניס, או פינג-פונג שולחן ועד לקירות טיפוס ומסלולי באולינג. המגוון הוא רב. בין אם אתם בחופשה עם הילדים, חברים או עם בן הזוג נסו לצרף אליכם שותפים לחוויה והרבו להשתמש במתקנים כמה שיותר. פעילות גופנית משותפת על כל יתרונותיה הבריאותיים, יכולה גם להיות מאוד מהנה ומגבשת. חיזרו אל הילדות וצאו לשחק.

6. עליית מדרגה- החל משדה התעופה מתחילה הבחירה "הקשה" בין עליה על הדרגנוע או ההליכה לצידו. בכל הזדמנות שניתן, נסו לבחור במדרגות על פני המעלית ובהליכה טבעית על פני מסילה נעה. לצד הפעלת שרירי הרגליים, תוכלו להגביר את קצב פעימות הלב ואף לשמש דוגמא לחיקוי עבור ילדיכם.

7. לרקוד כאילו אף אחד לא רואה- בין שלל המסעדות שמסביב נוכל גם למצוא מגוון רחב של מועדונים, ברים ואולמות ריקודים. בזכות המוזיקה הסוחפת, האורות והצבעים, ריקוד נכנס לרשימת הפעילויות האירוביות המהנות ביותר. אל תתביישו, הסירו את המחסומים וריקדו כאילו אף אחד לא רואה- השתחררו והתחילו ליהנות. ריקוד מעודד הנעת מפרקים, מגביר את הדופק ושורף בין 300-500 קלוריות בממוצע לשעה.

8. שתייה חריפה- על אף שכבר בקבלת הפנים, מברכים את הגעתנו בכוס קוקטייל מרענן, השתדלו להימנע מצריכה מרובה של משקאות אלכוהוליים. נסו להסתפק בכוסית אחת על מנת שלא לחבל במאמציכם לשמירה על המשקל. רוב המשקאות החריפים עתירי סוכר, קלוריות וצבעי מאכל. נסו לבחור בכוס יין אדום המכילה כ-100 קלוריות לכוס בממוצע ונמצאה כמסייעת לפעילות הלב.

9. מים, מים, מים- במיוחד בימי השמש החמים הרבו בשתיית מים. כך תוכלו למנוע התייבשות, להקל ולצנן את הגוף ובנוסף לסייע לתקינות מערכת חילוף החומרים. השתדלו להימנע ממיצים, שתייה מוגזת ואף ממשקאות הנתפסים כבריאותיים, אך למעשה עתירים בקלוריות ובתוספות סוכר. לעיתים אנו מתבלבלים בין תחושת צמא לרעב, לכן הקפידו לשתות כוס מים כחצי שעה לפני ואחרי הארוחה. כך תרוו את גופכם, תסייעו להפחתת תחושת הרעב ותימנעו בלבול מיותר.

10. קצת מהכל- מסביב הכל שונה- הטעמים המיוחדים מפתיעים את החך, הריחות משכרים והמראות מסקרנים ומפתים. על מנת ליהנות מייחודיות המקום לצד שמירה על המשקל,  נסו לטעום קצת מכל דבר שבאמת מעניין אתכם. הקשיבו לרצונותיכם ובכל יום אפשרו טעימה מבוקרת של דבר חדש. עם זאת הקשיבו לגופכם והפסיקו לאכול במידה והמאכל לא לטעמכם או כאשר הינכם שבעים.

אם כך אז בואו ונפתח שוב את המזוודה, נוסיף פנימה בגדים נוחים, נעלי ספורט ואולי חטיף בריאות לשעת הצורך. מעל לכל הערימה, הוסיפו תמונה שלכם במיטבכם, הביטו בה בכל יום וזכרו שזהו הגוף שאיתו אתם רוצים לחזור הביתה.

חופשה נעימה!

מאמנת אישית לאורח חיים בריא המשלב ספורט, תזונה וקואצ'ינג. בעלים של המרכז לקידום בריאות Fiteat משנת 2012 והבחירה של מעל 500 מתאמנים פעילים ליישום אורח חיים בריא ופעילות גופנית. עד כה השילה סך כולל של 6 טון ממעל 1500 לקוחות מרוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט